tirsdag 25. oktober 2011

Pedo bear

VILDE ER TILBAKEE! Det betyr slutt på kvelder der jeg alene gror fast i sofaen, fordi stress og angst tar overhånd. Nå er Vilde her for igjen å dele denne opplevelsen med meg. Jeg hentet Vilde på busstoppet i går kveld, klokka halv elleve, og før hun i det hele tatt rakk å pakke ut, tvang jeg henne til å drikke kakao med krem og se på Grey's Anatomy sammen med meg. Eller kakao med krem er vel for oss heller krem med litt kakao.

Ja, vi fant ut at kakao ikke vil bli tatt bilde av, så vi sier vi drakk ren helligdom. Siden det ser ut som noe guddommelig. Ja.

I går kom jeg også til å tenke på alt det festlige jeg klarte å finne på i løpet av helga, der det gøyeste faktisk var da jeg spiste kinderegg. Jeg kom også på at fra lørdag morgen til mandag ettermiddag så snakket jeg ikke med noen. Jeg var stum i to og et halvt døgn! Selvsagt med unntak av litt synging for meg selv for å bryte denne stillheten med vakre toner. Men allikevel, godt jeg lever livet liksom.

Som vanlig så hadde Vilde og jeg interessante samtaler i går etter vi egentlig hadde sagt god natt. Vi kom inn på det veldig pene uttrykket "nomnomnom". En gang leste jeg en blogg der innlegget hadde overskriften "nomnomnom". Gjennom hele innlegget kan jeg vedde livet til Ulf (mongo-skjæra vår) på at overskriften ble nevnt minst 30 000 ganger til. Det var et forferdelig mareritt, men jeg klarte ikke å slutte og pine meg gjennom det. Akkurat slik som det er med ulykker, man må bare se på. Jeg for min del kniper øynene igjen hver gang jeg kjører forbi en ulykke, fordi jeg er livredd for døden. Men uansett, nomnomnom, er det bare meg, eller er dette et uttrykk det er helt normalt å se for seg at Pedo bear sier når han får lyst på nøgne små børn? Jeg har hatt min marerittopplevelse med dette ordet, og vil aller helst legge meg under en stein, kanskje til og med en lavastein, for å slippe å høre det mer. Slutt å si det!

Jeg har aldri helt skjønt Pedo bear-opplegget. Jeg bare later som så jeg virker kul.

Alexander Rybak! Han er også en person som passer til å bruke dette uttrykket. Jeg ser for meg at de gale øynene hans og det skeive smilet brenner seg inn i deg mens han sier nomnomnom, og spiller på fela si, hvis du skjønner hva jeg mener...

Etter selv å ha nevnt ordet minst fire ganger, vil jeg konkludere med å si at det blir siste gang dere hører meg si det. Tror jeg.

- Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar