tirsdag 1. november 2011

Om syndrom, overraskelser og å være fattig

Jeg blir tvunget av Heidi til å blogge. Akkurat nå. For dere skjønner, jeg var dum nok til å logge inn for å sjekke statistikken (som forresten var begredelig, skjerp dere peepz!), og Heidi bare:" Skal du blogge???" Og jeg bare:"Ehm, nei?" Og hun bare: "Joooo, du MÅÅÅ!!!" Så derfor er jeg her. Og derfor blir dette innlegget så dårlig.

Jeg eier ikke selvdisiplin. Ikke nå lenger. Den har tydeligvis flyttet. Før, da jeg gikk på ungdomsskolen, hadde jeg selvdisiplin i hauger. Jeg var bare så flink! Gjorde lekser hver eneste dag, og fikk kjempegode karakterer. Det er det slutt på nå, gitt. Nå tenker jeg som Dagfinn Lyngbø, ka e vitsen. Men, kjære dere, det stopper ikke der. For som dere kanskje har lagt merke til, det florerer av angst i denne boligen. Jeg har en teori om at Heidis og min angst parrer og formerer seg, slik at angsten bare gror og gror. For jeg har nå såpass mye angst, at jeg ikke en gang klarer å tenke på skolearbeidet. Det gjør fysisk vondt inni meg å tenkte på det, og hele kroppen slutter å fungere. Jeg ramler sammen i en klump, en sammenklemt ball, hardpressa fosterstilling, og slik ligger jeg. Heidi har også denne lidelsen. Sannsynligvis er det en udiagnosert sykdom, eller kanskje et syndrom, Heidi og jeg har til felles. Hvis det ikke har noe navn, kan vi navngi det da?

Også hør dette da. Fikk meldin av Line tidligere i dag. Hun skreiv at vi kan møtes litt før hun skal hjem til K-Town på fredag, og det gleder jeg meg selvsagt veldig mye til. Men så kommer hun her og sier hun har en overraskelse til meg!? Jeg bare "what??" Jeg hater overraskelser... Jeg trenger tid på å forberede meg på hva jeg skal føle, sånne ting kan jeg ikke ta helt på sparket. Jeg er så stappfull av følelser for tida at jeg helt sikkert kan gi fullstendig feil respons. Jeg kan for eksempel helt sikkert begynne å gråte! Hvis det er noe fint hun skal si eller gi meg, passer det seg vel ikke å begynne å gråte?? Men det kan ikke jeg noe for, for jeg vet ikke hva som skjer! Omg, dette er grusomt...

Over til noe annet. Jeg måtte kjøpe ny foundation, øyekrem og mer tørrshampo i dag. Å bruke ikke-esisterende penger til å kjøpe ting med, er ingen god idé. Jeg har nå kanskje 500kr på konto. Og dette skal vare til 15.november. Jeg tror vi alle ser hvordan dette vil ende.

Nå er jeg tom. Snakkes.

-Vilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar