lørdag 31. mars 2012

[...] with you, you make me feel and you make me feeeeeeel!

Nei, var egentlig ikke meninga at dette innlegget skulle starte som noe romantisk eller klissete, fikk bare skikkelig dilla på Lissie - When I'm alone da jeg leste Vildes forrige overskrift. Det er ikke min feil. Og takk Vilde, nå kommer jeg til å synge den, skjærende og fælt (mest fordi det er slik jeg vanligvis synger), i hodet mitt resten av dagen......

Det jeg egentlig tenkte var at jeg skulle gjøre det til en tradisjon å skrive om alle drittmenneskene som tar bussen strekningen Oslo-Kristiansand. Neida, men som dere kjære faste lesere kanskje husker har jeg gjort det før, og vil gjøre det igjen nå.

Har dere noen gang lurt på hvilke, la oss si ti, ting som kan være irriterende på en fem timers lang busstur? Jeg har svaret!

- Det er påske, noe som innebærer MASSE FOLK. Stappfullt. Dette kan være kos dersom du er en sosial person som elsker interaksjon med fremmede mennesker. Det gjør ikke jeg.

- Igjen, det er påske. Foreldre tar med seg alle de små barna sine på bussen for å dra på familieutflukt.

- Den familien med flest barn setter seg rett bak deg på bussen.

- Barna er glad i å sparke i setene foran seg.

- Noe annet de synes er over middels gøy, det er å krangle, skrike, gråte, spille Nintendo med lyd på, og kose seg med å være BARN.

- Av og til liker de også å lære seg og plystre. PLYSTRE. Øve i flere timer på å plystre... En egenskap de virkelig ikke trenger å lære seg i løpet av livet. Jeg kan det ikke, men se hvor flott jeg har endt opp dere!

- Hun som sitter ved siden av deg tygger tyggis. Det hadde ikke vært noe problem dersom hun var sånn ca. gjennomsnittlig dannet, og visste at man skulle lukke munnen, ikke smatte og i hvert fall ikke spytte, i denne enkle prosessen det er å tygge.

- At hun som tygger tyggis tilsynelatende ikke vet hva normal hygiene er. Selv om jeg for min del elsker illeluktende personer da...

- Og dere! Hva er vel sannsynligheten for at barn som propper i seg sjokolade, hamburgere, brus og pommes frites i tre timer, mens de hopper opp og ned og later som de har ADHD, blir bilsyke? Joda, det skal jeg si dere. STOR!! Dermed blir siste punkt, hold dere fast(!!!):

- Spylyder og spylukt de siste to timene på bussen.

Konklusjon:
Jeg koste ræva av meg altså, hvis noen skulle lure :)

Utenom dette kan jeg meddele at det ikke bare er Vilde som dater. Hvem kunne ha trodd dette, men jeg tror det jeg gjør nå kan karakteriseres som "å holde på med noen". Som en oppfølger til Vildes innlegg kan jeg fortelle litt om han. Han er en typisk gutt. Ergo han elsker barn og vil putte diverse forhold inn i bås. Men han er veldig snill da.

Ha en fin påske med masse mat, siden det er mat som er viktigst under alle høytider. Og feir Jesu død og oppstandelse med måte da, dere.

Nå skal jeg fortsette og kose meg med kaffe, sol og Dostojevskij (siden jeg ikke fikk lest noe på bussen i går).

- Heidi

2 kommentarer:

  1. <3 savnsavnsavn, gjett om jeg har mange av de historiene som kan fortelles fra min tur da!!! 2 uker igjeeeen!

    SvarSlett