torsdag 29. september 2011

Potetmos og andre viktige ting

Nå har vi nettopp fråtsa i god mat igjen. I dag var det potetmos med kokte gulrøtter som stod på menyen.



Godt, ikke sant?
Vilde likte det i hvert fall.

Genser: russeservice

Alt du trenger er faktisk bare vann, to potetmosposer, salt, gulrøtter og smør. Det er fantastisk lett å lage, så jeg klarte i hvert fall ikke å kutte meg i fingeren.

Klokke: Guess
I tillegg har jeg fått en blodpropp i langefingeren på høyre hånd. Jeg googla symptomene mine, og konkluderte med dette, selvsagt uten å stille spørsmål ved det. Dersom jeg ikke blogger på en stund, så skjønner dere i hvert fall hvorfor.

I dag da jeg så flittig fortsatte med skolearbeidet jeg merkelig nok hadde igjen fra i går, ble jeg distrahert av mitt så altfor vandrende sinn. Tv stod på Animal Planet, og der er det nemlig Shark Month for øyeblikket. De neste timene ble derfor vel brukt på å google blant annet enormous shark, shark attack og andre tilsvarende interessante ting. Når tankene vandrer rundt haier, er det naturlig å komme inn på andre liknende saker. Selvsagt googlet jeg også Seal eating penguin, fordi Vilde en gang fortalte meg en historie, som fra den dagen har gjort at jeg setter mindre pris på seler. I hvert fall Tigersel. Denne historien tar i all hovedsak for seg en Tigersel, som visstnok var så sulten at den hoppet opp på en isbre, for deretter å jage og spise på alle de søte pingvinene som oppholdt seg der.
Dette er forresten et av bildene jeg fant: 

 Se, den koser seg altså!

Og forresten, har dere, som jeg, alltid lurt på hva snegler spiser? Da kan jeg i så fall gledelig informere dere om at i går kveld fant jeg svaret på dette. De spiser gamle sigarettsneiper. Deilig, ikke sant? (Selvsagt kan jeg ha tatt feil, og at sneglen mistolket denne sneipen for en annen snegle, på grunn av deres lignende farge, og derfor ville formere seg med den). Anywhoooo, det er to meget deilige tanker begge to. 

Dette er Vilde som ligger i hengekøya vi en gang bygde mellom to stoler på rommet vårt.

Genser: Kongeparken

Koooos dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar